Rabu, 20 Mei 2015

Cinta Karena Allah

Cinta Karena Allah


Ya Allah, jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku kepada orang yang melabuhkan cintanya padaMu
Serta jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu.

Ya Rabbatul Izzati, Jika aku rindu
Rindukan aku pada seseorang yang merindukan Syahidnya dijalanMu
Dan jagalah rinduku agar aku tidak lalai merindukan SyurgaMu.

Ya Allah emgkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMu, Telah berjumpa pada Taat PadaMu, Telah bersatu dalam Dakwah PadaMu, Telah berpadu dalam membela SyariatMu.

Kokohkanlah Ya Allah ikatannya, kekalkanlah cintanya, tunjukkanlah jalannya, penuhilah hati-hati ini dengan nurMu yang tidak pernah pudar, lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepadaMu dan keindahan bertawakal di jalanMu.

0 komentar:

Posting Komentar